händelserik dag

ja, det var det verkligen!

det började med att vi åkte till göteborg vid halv 11, mötte upp familjen granliden vid floby sen körde jag hela vägen till allingsås där jag stannade och bytte med pappa. sen när vi kom till göteborg så gick vi till liseberg med en gång. först åt vi sen åkte vi allt. runt kl 6 så gick mamma, pappa, peter & anita för de skulle iväg till madonna. så då åkte vi andra allt det sista som vi inte hade åkt än, vi avslutade med att åka bergsbanan, vilket fick mig att må väldigt illa ;/ så vid 8 så gick vi till bilen för då kände vi att vi var klara + att parkirings biljetten gick ut då. två gånger fick vi stanna på vägen hem för jag mådde inte bra.

sen väl hemma så kläckte jag de smarta orden att vi inte hade någon husnyckel..! cecilia skulle med tåget för hon skulle till skövde och alla hennes nycklar till lägenheten och bilen var inne i vårt hus och camilla skulle in och sova för hon ska snart iväg och jobba natt, så vi blev rätt stressade och gick runt huset i hopp om att det skulle vara något fönster öppet, men det var det inte. sen kom jag på att mitt fönster är bara att putta inåt så öppnar det sig. men det är ju på andra våningen så då fick vi springa leta och hämta en stege som skulle sättas i hop med en annan stege, bara det tog oss fem-tio minuter att få ihop dem, både farfar och morfar fick komma ner och hjälpa oss. men sen till slut satt de fast i varandra och jag fick klättra upp för att putta in mitt fönster.

nu sitter jag här i vardagsrummet helt själv och bloggar samtidigt som jag ser på en film. ska snart väcka camilla för hon ska iväg, och snart kommer mamma och pappa hem.

imorgon så ska jag packa klart det sista för tunisien och även städa mitt rum om jag hinner med det !

Ha det så bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0